INTERNETCAFE! - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu INTERNETCAFE! - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu

INTERNETCAFE!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Violette

20 Februari 2007 | Polen, Warschau

Eindelijk, we hebben een internetcafe gevonden en zijn super blij! In het kindertehuis was het namelijk een drama om te internetten, kinderen die aandacht willen en om je nek hangen. (Heel logisch...maar niet handig).

Het gaat hier verder goed in Polski! Deze week werk ik met Samantha op de gehandicapten-groep. Gister was de eerste dag en er kwam weer veel op me af. Sommige kids (2 a 3) liggen alleen maar in hun bed en kunnen verder helemaal niks. Alleen een paar geluidjes en ongecontrolerende bewegingen maken.
Weet me niet altijd goed een houding te geven omdat ik niet goed weet wat deze kinderen wel en niet kunnen of wat ze wel en niet precies begrijpen. Daarnaast spreek ik hun taal niet. Dus zet ik regelmatig een lieve blik op, kijk hun aan, streel hun door het haar.
Daarentegen hebben we Ola en Mihau die gelukkig nog een beetje rond kunnen lopen. Mihau met behulp van een loopwagentje waar hij helemaal in moet zitten en Ola die wat stuntelig heen en weer loopt, af en toe een kijkje neemt in de keuken of rustig gaat zitten op de bank in de speelruimte. Omdat ik nog geen ervaring had met deze doelgroep en niet precies wist wat ik kon verwachten vond ik Ola stiekem een beetje eng. Ze heeft donkere wenkbrauwen waardoor ze ook donker kan kijken. (Wij slapen op dezelfde afdeling en hebben een gezamelijke woonkamer waar zij ook kunnen komen). Ola heeft contstant een slab in haar mond tegen het spugen. Ze is dan ook rgelematig aan een schone slab toe. Ola kan ineens in de keuken staan (waar wij koken) of stuntelig op je af komen lopen wanneer we in de huiskamer zitten. Ik wist dan niet goed wat ik met haar moest en vroeg vaak aan Henderijn of ze me wilde helpen. Henderijn ging er trouwens gelijk super goed mee om en pakte dan rustig haar hand en bracht haar weer naar de speelkamer. Nu ken ik Ola beter en vind ik het een super meid! Ik weet inmiddels dat ze een IQ heeft van 16 en dat ze heel grappig kan zijn. Als ze te eten krijgt, legt ze haar handen in haar nek. (Net of ze in een hangmat ligt te relaxen). Heel leuk om te zien! Soms zelfs met het ene been over de andere...dan lijkt ze net een dametje maar daar is ze zich niet van bewust.
We hebben hele leuke foto's van Ola en ik zal proberen om wat op mijn site te plaatsen, anders doe ik dat over een paar dagen.
Dan hebben we nog Mihau..een ontzettend lief jongetje van 6 jaar, en erg slim. Hij kan helaas niet praten en maakt alleen een paar geluiden. Ook kan hij niet zelfstandig lopen terwijl hij dat waarschijnlijk wel zou kunnen als begeleiders meer aandacht aan hem zouden besteden. Maar daar is gewoon niet veel tijd voor (is ons verteld door onze tolk). Als Mihau lacht dan is dat zo leuk om te zien! We maken hem daarom ook vaak aan het lachen door heel gek met hem te doen. Vandaag zong ik voor de grap een paar liedjes van Jan Smit en telkens als ik begon met zingen begon hij te lachen. (Volgens mij zijn er wel meer mensen die beginnen te lachen wanneer ik ga zingen ;)). Ik vond het zo grappig dat ik ook steeds moest lachen waardoor we samen dikke lol hadden!
Ik vermaak me dus prima op de gehandicapten-groep, soms wel zwaar maar dat heb ik er wel voor over. Het eten geven gaat ook heel moeilijk, een paar spugen het eten steeds weer uit. Ik plaats maar snel dit bericht want ben bang dat ik niet meer zoveel tijd heb :s

Voor meer foto's ...kijk op saminpolen.waarbenjij.nu en carmeninpolen.waarbenjij.nu ;)

Dikke knuffel van mij!

PS: Remco bedankt voor je lange uitleg van Kolonisten ;)

ps: Huisgenoten...is de keuken nog schoon?? hahah En hoe gaat het met onze Harrie de muis?

ps: Iedereen bedankt voor alle reacties!!!!!!!!!!!!!! :D Erg leuk!

  • 20 Februari 2007 - 19:49

    Jan-Willem:

    Vio bedankt voor je linkjes (en de subtiele knipoog)

  • 21 Februari 2007 - 09:06

    Daan:

    Ik weet hoe vervelend het af en toe kan zijn als er geen internetcafe is. Maar ja verhaal is weer top. Ik blijf je volgen, Daan

  • 21 Februari 2007 - 12:06

    Jaeger:

    je verhaal is idd weer een genot. als ik het zo lees ben je al helemaal klaar voor het moederschap...

    xxx jaeger

  • 21 Februari 2007 - 15:21

    Sytske:

    Heb ik je brief klaar kan ik geen adres van je vinden.....shiiiiiiiiiiit, niet leuk! Heb een lamme hand van het snelle schrijven omdat ik m vandaag nog op de post wilde doen. Hoop dat je dit tijdig leest!

  • 21 Februari 2007 - 16:11

    Sytske:

    oooh heb t al gevonden! Stupid! Nu ist geen verrassing meer!
    xx sytske

  • 22 Februari 2007 - 11:15

    Anna:

    Goed bezig Sytske!!!

  • 22 Februari 2007 - 11:17

    Anna:

    Over twee nachtjes zijn we allebei in Polen!!!!!!

  • 22 Februari 2007 - 13:22

    John:

    vio! het gaat allemaal leuk daar hoor ik wel. Ik zei ook al tegen samantha in een berichtje dat ik jullie stuk voor stuk mis, maar geniet nog maar van jullie tijd daar tis vast prachtig kus john

  • 23 Februari 2007 - 16:52

    Martijn:

    Viorio de gekste!

    Heb je nu zelf ook de hele dag een slab voor, of slik je je eten netjes door. Hartstikke goed hoor dat je voor deze kids inzet.

    gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Polen

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Toch niet laatste bericht...

16 Maart 2007

Holandia!

07 Maart 2007

Snel, paar punten, vlug

02 Maart 2007

Zhen dobry! (goedemiddag)

27 Februari 2007

Een uit de hand gelopen grap!
Violette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 40844

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Brazilie

27 Januari 2007 - 15 Maart 2007

Polen

Landen bezocht: