Zhen dobry! (goedemiddag) - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu Zhen dobry! (goedemiddag) - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu

Zhen dobry! (goedemiddag)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Violette

02 Maart 2007 | Polen, Warschau

Hai daar ben ik weer! Gezellig met een paar meiden in het internetcafe (en heel veel jonge jongetjes die on-line zitten te gamen en daar heel veel lawaai bij moeten maken ;)).

De afgelopen drie dagen zijn we bij een soort van kinderdagverblijf geweest. Hier gaan kinderen naar toe tot dat ze verplicht zijn om naar een basisschool te gaan. In Nederland is dit vanaf 4 jaar hier in Polen is dat vanaf 6 jaar. We werden elke dag hartelijk ontvangen met koffie/ thee en koekjes. We deden veel spelletjes met de kinderen en leerden hun ook wat nederlandse liedjes/ spelletjes. (hoofd, schouders, knieen en teen, in de manenschijn..etc).
Eigenlijk was het een soort schooltje want ze deden daar vanalles, dansen, knutselen...noem maar op!

En nu is het alweer vrijdag en hebben we weer weekend! De tijd gaat nu zo snel dat ik echt niet weet waar al die weken zijn gebleven. Ondanks dat de tijd zo snel gaat heb ik ontzettend veel zin om Jan-willem weer te zien want die mis ik inmiddels heel erg. Maar na dit weekend nog 1,5 week, ik mag niet klagen.

We zijn van plan om volgende week een paar dagen naar Auschwitz te gaan. Dat wordt een hele trip, 10 uur met de trein. Omdat we door de week gaan (is het rustiger) hoeven de werkdagen in het weekend niet in te halen maar moeten we deze zondag wel mee naar de kerk. Nou dat kan hoor, geen probleem. Waarschijnlijk een katholieke kerk omdat de meeste mensen in Polen Katholiek zijn.

Verder hoop ik dat we dit weekend weer gezellige dingen gaan doen, stappen, uiteten, bowlen :) en ons voorbereiden op Auschwitz want dat is natuurlijk niet niks wat we daar gaan zien :( Sam had het over allerlei hoeden die van mensenharen zijn gemaakt...Ik weet wel het ene en ander van de 2e wereldoorlog maar moet me nog meer verdiepen in de details dus ik ga de google-machine raadplegen.

Liefs knuffels Violette

  • 02 Maart 2007 - 14:42

    Lisanne:

    Fijn om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!!
    Dus je gaat naar Auschwitz, zo dat lijkt me best heftig!
    Nog veel plezier de laatste anderhalve week, en dan eindelijk weer naar je JW ;)
    Ik ga nog ff een uurtje werken en dan weekend :)
    Oja, je krijgt ook nog de groetjes van Bart!
    Liefs Lies

  • 02 Maart 2007 - 16:48

    Bregt:

    Hey meis...
    wat een gezellige verhalen allemaal en ik vind het super wat je allemaal doet voor de kindertjes in Poland! dus volgende week Auschwitz, interesting! ik ben zelf wel in Westerbork geweest en dat vond ik ook al heftig en volgends mij is Auschwitz nog aangrijpender... ga je daar nog maar lekker op voorbereiden en dan nog een beetje werken en dan is je avontuur voorbij girl!
    geniet van t laatste!
    Kuzz B

  • 02 Maart 2007 - 23:21

    Tina:

    Hey Vio!

    Ik hoor het wel..alles goed daar..op je badkamer avontuur na dan! Een fijn weekend en veel indrukken opdoen in Auschwitz. Nog maar even en dan gaan jullie alweer terug..Ik zie jullie in april! Liefs aan iedereen, x Tina.

  • 03 Maart 2007 - 20:05

    Anna:

    Hi Vi
    Ik ben net terug uit polen. Hetwas super leuk!!! Ik heb je vanaf daar een kaart gestuurd dus hoop dat ie nog op tijd is. Ik ben ook een dag naar Auschwitz geweest.Was idd heel indrukwekkend. Ik kan je aanraden om eerst de film te gaan kijken. En om geen gids te nemen. Als je met een gids gaat is het net een toeristische attractie. Veel te masaal en dan is meteen het hele gevoel weg. Op de borden die overal staan kun je het zelfde lezen als wat door de gidsen wordt verteld. En als je met een klein groepje bent komt het gevoel veel beter over.Het is wel echt verschrikkelijk om te zien wat daar is gebeurd, maar zeker de moeite waard.
    Nou veel plezier nog meis. Ben benieuwd al je verhalen, snel afspreken als je weer thuis bent.
    Dikke kuzz van An

  • 03 Maart 2007 - 22:28

    Sharon:

    heej vio:)
    hoe is ie??
    ik heb je al een hele poos niet meer gesproken
    en hoop dat je het echt naar je zin hebt:)
    en inet weer blijven vast zitten he:P hoeft de vrandweer ook niet te komen:) maar verder is hier alles goed..:)noujaa ik spreek je snel weer doejjdoejj (K)
    sharon

  • 04 Maart 2007 - 09:20

    Sarah En Margriet:

    Heeey Vio!!
    Hoe is het daar in het koude polen? Leuk om je verhalen te lezen, helemaal die over dat je opgesloten was :D Echt geniaal!! Welke datum gaan jullie ook alweer terug? Wij over 2,5 week...gaat echt te snel! Wel leuk om dan elkaars verhalen te horen!
    Liefs

  • 04 Maart 2007 - 12:28

    Suzanne :

    Hey vio!! wat leuk dat je mij ook in de gaten houdt! ik jou iig ook! echt leuk om je zo te zien en met kinderen! Het staat je goed! ik gaaaa weer snel! have fun nog en tot snel dikke kusssssssss Suus

  • 05 Maart 2007 - 14:01

    Yvette:

    Hee Violet,

    Hoe is het?? Hoe was het in Auschwitz. Ik lees net je badkamerstory en moest er ook wel om lachen, zeker om het feit dat je een knuffel hebt die Willempie heet!! (helemaal Violet).
    Wij zijn net terug uit Mexico en het was helemaal super, het was echt een paradijsje! Jammer dat we weer in Nl zijn, met het koude en saaie weer. Vandaag zijn we nog lekker vrij, dus nog even uitrusten (jetlag verwerken) en de huishoudelijke taken uitvoeren uiteraard.. en dan weer aan het werk!
    Violet nog veel succes de laatste 1,5 week en hoop je dan snel weer te zien!
    X Yvet

  • 05 Maart 2007 - 14:23

    Carmen:

    Heey Vio! Lekker naar Krakow!
    Liefs,

  • 05 Maart 2007 - 14:26

    Sam:

    Heej Roomie!!
    Jeee we gaan naar Auschwitz heb er zin in! Nog 1,5 week en we gaan weer naar huis:(
    Moeten we Chris en Ewa missen!!

    xxxxxx

  • 06 Maart 2007 - 12:35

    Sytske:

    hee lieverd....ik zo graag even een kaartje voor je kopen maar het regent zo hard hier! Niet leuk! Je komt al bijna weer trug he...lekker hoor! Daarna gaan Martijn en ik ook al snel. xx syts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Polen

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Toch niet laatste bericht...

16 Maart 2007

Holandia!

07 Maart 2007

Snel, paar punten, vlug

02 Maart 2007

Zhen dobry! (goedemiddag)

27 Februari 2007

Een uit de hand gelopen grap!
Violette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 40841

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Brazilie

27 Januari 2007 - 15 Maart 2007

Polen

Landen bezocht: