I love Poland! - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu I love Poland! - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu

I love Poland!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Violette

22 Februari 2007 | Polen, Warschau

Morgen de laatste dag op de gehandicapten-groep. Ik heb er ontzettend veel geleerd en kan nu ook zeggen dat ik met gehandicapten heb gewerkt (al was het maar een week ;)). Sommige begeleiders zijn trouwens best wel een beetje vreemd, geven nauwlijks aandacht aan de kids en lijken hun werk niet echt leuk te vinden MAAR er zijn ook heel veel begeleiders die zo leuk, lief en grappig zijn! Ik kan het niet echt goed uitleggen maar we lachen wat af op de groep ;)Met humor overwin je alles heb ik het idee en maakt alles net even een stukje leuker :) Zo zijn de trappen in het kindertehuis breed en van een gladde steensoort. Marmer lijkt me wat te duur dus dat zal het niet zijn. Enfin, omdat we hier vaak op sloffen lopen en ik niet goed uitkeek bij een traptrede, gleed ik bij de laatste paar tredes uit en bonkte ik met mijn achterwerk de trap af. Wat blijkbaar er heel grappig uit zag want Sammie kwam niet meer bij ;)

Gister nam ik samen met Samantha even een kijkje op de baby-groep. (Onze kinderen Ewa en Christian wonen daar immers ;P). We waren zo blij dat we ze weer zagen en zeiden vaak tegen elkaar dat we hard gaan huilen op de dag van afscheid.
De enige oplossing is adopteren, daar maken we dan ook vaak grapjes over ;)

Even iets grappigs tussendoor...De ouders van Carmen zijn net aangekomen in Stargard, Carmen had hun gesmt dat we in een internetcafe zaten vlakbij hun hotel. Komen ze ineens het internetcafe binnenlopen, zo grappig! Nederlanders in the house! :D
Morgen komen trouwens de ouders van Samantha en haar vriend Frank! Samantha krijgt trouwens heel veel post en ik koester 1 prachtige kaart van Jan-willem. Ik zei voor de grap tegen Samantha dat haar moeder mij ook maar kaarten moet sturen. En wat denk je...heb ik dus vandaag een kaart gekregen van de moeder van Samantha, zo lief! En of ik nog iets nodig had uit Nederland :) Pindakaas! Dat nemen ze dus morgen voor me mee.....papa en mama van Samantha als jullie dit lezen BEDANKT! Ik ga gehaktballetjes maken in sate-saus. (Yvette ook bedankt...want dat recept heb ik van jou ;)).

Nu ik toch aan het bedanken ben...ik wil de ouders van Carmen ook even bedanken voor het aanbod om een nachtje met hun mee te gaan naar Gadansk. Ik vind dat super lief maar vind het ook heel fijn om het weekend te relaxen met de meiden in het Kindertehuis. Laura gaat met jullie mee en dat zal vast dikke pret worden want zij erg grappig :)

Dit weekend zijn dus alleen Jen, Henderijn en ik in het Kinderthuis. Het lijkt me helemaal niks om alleen in een kamer te slapen (ik deel een kamer met Samantha). Ik leg daarom morgenavond een matras op de grond in de kamer van Henderijn en Jen :) Ben zo gewend aan Samantha, zal ik ook wel problemen mee krijgen als ik weer in Nederland ben, weer alleen op een kamer slapen ..BAH...Niks an!

Verder gaan we zaterdag uiteten, heb er nu al heel veel zin in. Ik ga voor een biefstukje! Als je hier uiteten gaat is dat zo grappig, pizza + drinken ...7 euri!
Het restaurant waar we zaterdag naar toe gaan zal wel wat duurder zijn. Maar dan nog kun je voor 10 tot 15 euri gegeten en gedronken hebben :D I LOVE POLAND!!!

Na dit weekend nog 2,5 week en zie ik JW gelukkig weer. Ook al vermaak ik me hier prima het lijkt me ook heel fijn om weer in Nederland te zijn. En je gelooft het misschien niet maar ik heb ook wel weer zin in de colleges met een lekker bakje koffie.
Of lekker boerenkool eten, met mijn huisgenoten kletsen en als het mooier weer wordt weer motorrijden :)

Carmen en ik zaten gister trouwens te bedenken waar we allemaal kunnen stappen als we weer in Nederland zijn. (Takens, Balkbrug?, Zak....noem maar op ik ben het allemaal vergeten maar Carmen weet het wel).
Ook denken we nu al over een Polen-meting na...bij Jennifer in Groningen onder het genot van een happie en een drankie en een potje kolonisten! :) Jennifer wil in Groningen op kamers gaan wonen, weet iemand toevallig nog een kamer?

Huisgenoten: Ik mis jullie! Kaartje komt nog ;)

John: We hebben je dromenvanger in onze kamer gehangen hoor :) De tiendermoeders vroegen van wie die was...en dan leggen wij uit met handen en voeten dat een jongen uit onze klas die voor ons heeft gemaakt :)
We kletsen de oren van je hoofd als we terug zijn :)

Sytske: Ik mis jou heel erg! :( Je brief is onderweg, gelukkig, heb je er wel een priorety-sticker opgeplakt? Anders duurt het 2 weken :) Ik vind het super lief van je! Het is zo leuk om hier post te krijgen!

Jaeger, Michel JW: HEEEEEEEEEEEEl veeel fun op wintersport! Maak er weer een top-week van!

Iedereen: Iemand nog een kindje adopteren??? We hebben vanalles in de aanbieding, laat het me maar weten!

Ik heb het gevoel dat ik nog uren kan door tiepen maar ik moet nog even boodschappen doen!

Knuffel Vio

  • 22 Februari 2007 - 18:24

    Kris:

    dat jij nog uren kan doortypen weet ik niks te typen maar ik volg jou verhaalen wel en vind het nog steeds leuk om te lezen
    groetjes kris

  • 22 Februari 2007 - 18:35

    Sytske:

    Eeej schatje
    Toen ik postzegels moest kopen kon dat niet per 1 maar per 5...dus ik verwacht dat die overige 4 nog wel geplakt zullen worden in de tijd dat jij nog in Polen zit:P Op de brief zit inderdaad de welbekende sticker, volgens mij doen ze dat standaard in Nederland. Mooi verhaal trouwens...komt Anna jou opzoeken of heb ik dat verkeerd begrepen? xxx van je enige echte vriendinnetje

  • 22 Februari 2007 - 20:29

    Jan Julius:

    He Vio, wat leuk om dit allemaal te lezen!! Have fun en geniet ervan. Tot snel. Groeten Jan Julius

  • 22 Februari 2007 - 20:54

    Remco:

    ja je bent weer lekker in de pen gekropen eeh toetsenbord, :)

    Ik weet geen kamer in groningen, nou ja.... wat wil ze ervoor geven? hahahaha

    Ik lees jou verhalen nu zo eens door ennuh je bent goed bezig :)

    Vond je het verder allemaal leuk in polen? is het mee of tegen gevallen? en ben je nog trieste dingen tegengekomen of valt het allemaal wel een beetje mee?

    Vind het idd wel een beetje apart dat er mensen met kinderen werken en ze het niet eens zo leuk vinden, is dat typisch iets voor Polen?

    maar toch een leuk avontuur dit zo! je doet veel ervaring op en het staat goed op je cv!

    eeh, ik werk trouwens met thuislozen mensen inmiddels, ik houd je daar ook van op de hoogte als je dat leuk vindt ;)
    is ook heel interessant.

    maareh, nog ff een vraagje, kun jij dat ene kindje niet een beetje helpen leren lopen die laatste 2 en een halve week dat jij er nog zit? misschien hebben zij er geen tijd voor, maar jij denkt er toch anders over?

    Ik wil je wel helpen met info zoeken na zijn specifieke aandoening als je wat meer info geeft!
    Het is maar een ideetje.

    Succes met alles

    Groetjes remco

  • 23 Februari 2007 - 13:49

    Bregt:

    hey stoere reiziger - zo te horen bevalt het je goed in het buitenland, is verslavend hoor hihi! ik ben trots op je en heel blij te horen dat je zo geniet van de mensen om je heen en alle kindjes... nog een paar weekjes en dan krijgen we een polenaarse vio terug!! ga zo door - kuzz B

  • 28 Februari 2007 - 19:34

    Martijn:

    Ehm hoeveel kost zo`n kind? Heeft ie ook vliegangst? Zuid-Afrika is nogal even vliegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Polen

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Toch niet laatste bericht...

16 Maart 2007

Holandia!

07 Maart 2007

Snel, paar punten, vlug

02 Maart 2007

Zhen dobry! (goedemiddag)

27 Februari 2007

Een uit de hand gelopen grap!
Violette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 40848

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Brazilie

27 Januari 2007 - 15 Maart 2007

Polen

Landen bezocht: