Dinsdag 13 februari - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 februari - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 februari

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Violette

13 Februari 2007 | Polen, Warschau

Natuurlijk gebeuren hier ook heeeel veel leuke dingen! ;) Zo kwam ik net op onze afdeling (waar we ook slapen) en stond Henderijn met de gehandicapte kids te dansen :D Erg leuk om te zien! Dus ik bedacht me geen moment en begon met haar de polonaise...(in totaal met drie maar het leek er wel op).

S'avonds zitten we samen met de meiden bijelkaar te kletsen over vanalles en nog wat. Hoe erg we onze vriendjes missen of hoe leuk de kinderen wel niet zijn.
Ik heb Henderijn trouwens kennis laten maken met KOLONISTEN VAN KATAN! Echt een super gezellig spel..ideaal voor ons omdat we geen tv hebben! Ik heb nu al 2 keer gewonnen en zie alweer uit naar het potje dat we vanavond gaan spelen :)

Woensdag gaan we trouwens uiteten omdat het Valentijnsdag is. We zijn heeeeeeel benieuwd hoeveel post we hier ontvangen!

Deze week werk ik met Samantha op de peuter-afdeling. Ook erg leuk maar ik mis mijn schatje (Ewa) van de baby-afdeling.
Op de peuter-afdeling beginnen we elke morgen met het kijken naar de teletubbies. We zitten dan tussen de kleintjes op de grond en die kruipen natuurlijk bij ons op schoot. Die kleintjes zijn ook super lief en soms erg onhandig..hoe vaak ze wel niet vallen...niet te zuinig!

Ik ben trouwens weer naar de docter geweest omdat ik maar bleef hoesten. Ik heb nu eindelijk antibiotica gekregen en ben daar ontzettend blij mee! Ik was namelijk in Nederland al niet fit en het is nu al bijna 3 weken aan de gang. het gaat nu inmiddels al beter...nog even mijn kuurtje afmaken.

Volgende keer weer meer nieuws!

Liefs Violette

PS: ANWB-collega's ik maak hier veel reclame door de ANWB-kledinglijn te showen op straat. (Jas, broek, schoenen muts). Helaas denk ik niet dat jullie daardoor meer klanten krijgen ;). Ik hoop dat het snel drukker wordt bij jullie!

PS 2: Mensen die kolonisten van katan goed kennen? Wij hebben hier de spelregels niet en ik heb een aantal vragen..
1) Kun je kolonisten ook met 2 spelen?
2) Als je een overwinningspunt hebt...dan moet je die op de kop leggen (ontwikkelingskaart) maar die mag je toch omdraaien op het aller laatst? Zo van...ik ga een straatje bouwen en ik heb hier nog een kaart en nu heb ik 10 punten dus ik ben uit.
3) Mag je de stuikrover bij 1 iemand laten staan de hele tijd? (lijkt me niet he?).
4) Eerst doe je wie het hoogste gooit..en dan zet iedereen 2 dorpjes neer maar daarna mag toch de oudste beginnen? (Dat ben ik namelijk gna gna).
Wil iemand het opzoeken in de spelregels want die hebben we hier niet!

THANKS!!!!

  • 13 Februari 2007 - 12:40

    Sytske:

    antwoord:
    1) Kolonisten kan niet met 2 personen jammergenoer
    2)bij het gewone catan mag je idd op het laatst een ontwikkelingskaart spelen, die hoef je niet tijdens het spel te laten zien. Bij de uitbreiding steden en ridders moet dit wel
    3) de struikrover moet bij elke worp 7 verplaatst worden
    4) Officieel mag de oudste beginnen..ook met dorpjes zetten. Officieel dan, echt eerlijk is het niet...

    Hoop dat je hier wat aan heb. Ben natuurlijk een echte kolonisten kenner...heb de afgelopen weken denk ik wel 10 keer catan gedaan....xx sytske

  • 13 Februari 2007 - 14:44

    Hey Vio:

    Ik heb niet zoveel tijd om te reageren op je verhalen maar ik wilde wel even laten weten dat ik aan je denk en dat ik trots op je ben! geniet maar lekker van je tijd en ik hoop dat je gehoest lekker weggaat nu je antibiotics hebt! heb je al veel van de omgeving gezien, ben wel benieuwd of de grijze verhalen over polen nu ook echt waar zijn... ist wel gezellig etc of zit je eigenlijk echt continu in het weeshuis. Nou je hoort het allemaal vragen weer - binnenkort kletsen we lekker bij! geniet van je tijd want voor je t weet is het voorbij!...;)

    kuzz B

  • 13 Februari 2007 - 15:53

    Remco:



    Kolonisten!

    Yeaaaah, eindelijk iets waar ik over mee kan praten :) lol.

    Vraag 1: Kolonisten het bordspel kun je niet met zijn tweeën spelen, om de mensen tegemoet te komen die met zijn tweeën willen spelen heeft Claus tauber het kaartspel van Catan op de markt gebracht, dit kun je dus echter wel met zijn tweeën spelen.


    Vraag 2: een overwinningspunt hoef je niet op de kop te leggen maar het mag uiteraard wel! Bijvoorbeeld als je buurman 6 punten heeft en jij hebt er 5 zichtbaar maar 2 stiekem op de tafel dan zullen je medespelers waarneer de 7 valt jou niet zo snel rippen omdat ze denken dat jij achter staat. ;) dus heel verstandig om die nog ff te bewaren.

    De struikrover mag je uiteraard niet bij iemand laten staan de hele tijd. Waarneer er weer 7 wordt gegooid dan ben je verplicht die struikrover te verplaatsen, maar dit hoeft echter niet bij een andere speler je mag hem bij dezelfde speler laten maar dan wel een ander veld. Daarnaast kun je natuurlijk een kaart kopen in de hoop dat er een ridder bij zit waarmee je de rover kan verplaatsen.

    4. tja... ik heb ooit ook zoiets gelezen dat de oudste mag beginnen, maar waarom zou je dan nog erom dobbelen als je vanaf leeftijd wilt bepalen wie er mag beginnen.

    Wel heel belangrijk! degene die het hoogste gooit mag beginnen de gene daarna het hoogste gooit mag vervolgens zijn dorpje instaleren (1 dorpje per keer!) omdat nu de mooiste plekjes waarschijnlijk bezet zijn mag de laatste zijn dorpje plaatsen maar vervolgens beginnen met zijn tweede dorpje te plaatsen! Dus op die manier zijn de kansen nog eerlijk verdeeld. je mag niet je 2 dorpjes in 1 keer neer zetten! Dus Violet gooit 8 Sandra gooit 6 en johanneke 4, dan mag jij vervolgens beginnen met je dorpje te installeren en daarna Sandra mag er 1 plaatsen en johanneke mag haar beide dorpjes in 1 keer plaatsen, vervolgens mag Violet haar tweede dorpje plaatsen en tot slot sandra haar tweede dorpje ook. Zo zijn de kansen om te winnen gelijkmatig verdeeld, (geen wonder dat je iedere keer wint!! lol)

    Maar goed dat zijn een beetje de spelregels ik heb ze binnen no time eigen gemaakt sinds ik het bordspel van Wendy cadeau heb gekregen!

    Als er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag.

    Veel succes!




  • 13 Februari 2007 - 16:01

    Remco:

    Wat dat hoesten betreft,

    Als het 3 weken aanhoudt is het waarschijnlijk bronchitis, gezien je een ontstekingsremmer hebt voorgeschreven gekregen is dat het dus hoogst waarschijnlijk ook. Ik heb blijvende longschade ontwikkeld doordat ik er nonchalant mee omging en het niet tijdig liet behandelen, dus als je rust nodig hebt neem die rust dan alsjeblieft ook! Want 3 weken is echt te wat te lang! Zet niet alles op het spel om daar goed te kunnen functioneren want je eigen gezondheid is het allerbelangrijkste, je hebt ten slotte maar 1 paar longen waar je nog lang mee moet doen. Ook de omgeving goed schoon houden en het beddengoed op 60 graden wassen kan eventuele prikkels helpen minimaliseren die irriterend voor de luchtwegen zijn. Een goede weerstand en veel fruit eten helpt natuurlijk ook om het genezingsproces positief te beïnvloeden.

    ooow heerlijk wat heb ik ook veel kennis :)

    hahaahah

    groetjes van dr. Catan

  • 13 Februari 2007 - 16:06

    Remco:

    ow sorry, Sytske had al antwoord op je vraag gegeven van kolonisten zag ik later pas, haar antwoorden voldoen uiteraard.

    Maar ik heb hier en daar nog wat extra info gegeven.


  • 13 Februari 2007 - 17:33

    Anna:

    Helaas kan ik Remco niet overtreffen met mijn kennis over Catan. (heb het nog nooit gespeeld ;-))
    Wat leuk dat je je ook goed vermaakt meis. Time flies when you're having fun.
    We keep in touch.
    X An.

  • 13 Februari 2007 - 18:03

    Jaeger:

    he vio,
    gek, maar de beschrijving van die peuters deed me aan jou denken: onhandig, veel vallen, dat soort dingen. denk dat meerdere mensen hier dat met me eens zijn...?

  • 13 Februari 2007 - 18:49

    Remco:

    Het is inmiddels een beetje op een forum gaan lijken :P

    reactie op jaeger:

    Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met onhandig en veel vallen,
    maar denk wel dat wanneer je zelf door bepaalde processen heen geweest bent je dit gedrag ook eerder zal opvallen in de doelgroep waarmee je werkt. Misschien is Violetje soms ook wel wat onhandig :P Maar wat mij persoonlijk nog het meest opvalt is hoe vaak en handig ze weer op staat wanneer ze valt ;)

    Het is niet intressant hoe vaak je van de rug van de stier af wordt gegooid , het is interessant hoe vaak je er weer op klimt. :)


  • 13 Februari 2007 - 20:41

    Karin:

    Hey Violet, eindelijk dan een berichtje van mij! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en goed dat je alles op 'papier'zet, dit zijn echt dingen die je niet meer gaat vergeten!! En wat betreft dat vallen van jeager: heb ik noooiiit wat van gemerkt hoor! (alleen soms wat wijn over de tafel, iid met catan... hihi)
    Veel succes daar! Kus karin

  • 14 Februari 2007 - 02:55

    Daan:

    Erg leuk, mis je nu al je vrienden? Hoelang heb je nog te gaan? heb je je kamer nog op de campus?

  • 14 Februari 2007 - 12:46

    Marlien:

    Hey Vio, hoop dat je je weer wat beter voelt! Wat een schattige foto's...kun je wel wennen aan de wat primitieve omstandigheden?
    (moet je mij horen, maar ik weet een beetje hoe Polen is...)Geniet van die lieve kindjes en heel veel plezier met kolonisten en van alles wat je daar ook maar doet...
    Tot snel
    X Marlien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Polen

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Toch niet laatste bericht...

16 Maart 2007

Holandia!

07 Maart 2007

Snel, paar punten, vlug

02 Maart 2007

Zhen dobry! (goedemiddag)

27 Februari 2007

Een uit de hand gelopen grap!
Violette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 40849

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Brazilie

27 Januari 2007 - 15 Maart 2007

Polen

Landen bezocht: