...de aankomst - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu ...de aankomst - Reisverslag uit Warschau, Polen van Violette Kieft - WaarBenJij.nu

...de aankomst

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Violette

29 Januari 2007 | Polen, Warschau

Hey lieve mensen!

We zijn veilig aangekomen in Stargard, de reis verliep geheel soepel, geen vertraging o.i.d :)We werden in Stargard opgehaald door de tolk en letterlijk en figuurlijk in 2 taxi's gepropt. Niet alle koffers pasten in de kofferbak waardoor Samantha een koffer op haar schoot moest houden, en die was behoorlijk zwaar en dus pijnlijk. We moesten ontzettend lachen maar gelukkig was het maar een paar minuutjes rijden.

En daar was het dan.."Het Kindertehuis (weeshuis)". Ontzettend groot gebouw die je niet kunt missen wanneer je dit straatje passeert. Wat algemeen bekend is, is dat in Polen alles grijs en grauw eruit ziet. Zo ook hier dus, beetje gek misschien maar het deed me wat aan Belgie denken.
Nadat een aantal begeleiders ons warm hadden verwelkomd met hapjes en drankjes, kregen we de kids te zien. Eerst de baby's. Daar stonden we dan, ieder een baby omarmd wat natuurlijk de moedergevoelens doet aanwakkeren. (Of je dit nou wilt of niet). Op de baby-groep was maar één begeleidster die het volgens mij hartstikke druk had met luiers verschonen, flesjes geven etc. Een aantal baby's baby's lagen daarom ook gewoon op een kleed met wat speelgoed (en die vrouw maar heen en weer vliegen). Ook was er een blind baby'tje die lag te slapen, Henderijn tilde haar op maar ze gaf geen kick. In die zin dat de baby niet onrustig werd, wat op zich niet zo vreemd zou zijn geweest.

Niet veel later kregen we wat oudere kinderen te zien. We liepen voorop trokken een deur open en daar kwamen ze vrolijk gillend op ons afgerend, dat ontroerde me een beetje maar was te moe en onder de indruk teglijkertijd om iets van mijn ontroering te willen/ kunnen laten zien. De kinderen wilden knuffelen en opgetild worden. Dat was dan ook gelijk onze taak voor circa 10 minuten. Optillen, knuffelen, meelopen, optillen, knuffelen, handjes vast pakken etc.
Het eerste wat in mij op kwam was dat deze kinderen voor "Poolse" begrippen het redelijk tot goed hebben hier. Ze hebben voldoende (veel) speelgoed, de gezamelijke ruimten, bedden, keuken ziet er netjes en schoon uit.
Er is een kokkin aanwezig en er zijn voldoende begeleiders. Al ontbreekt het natuurlijk hier aan extra aandacht, wat ontzettend belangrijk is voor kinderen. Het is in ieder geval een geruststellende gedachte dat de basisvoorzieningen hier prima zijn.
(Nu zit trouwens een jongetje en een meisje naast me, te kijken wat ik allemaal tiep maar daar hebben ze geen flauw benul van haha....ze vinden het blijkbaar gezellig om naast me te zitten). Eén ding is zeker de kids zijn dol op aandacht en die ga ik ze de komende weken geven.

Een nadeel is dat ik niet echt lekker ben, ik loop de hele tijd te hoesten (al vier a vijf dagen wat in Nederland dus al begon). Ik hoop dat het snel voorbij gaat want ik kan hierdoor s'avonds niet goed in slaap komenn. Heeft misschien ook te maken met dat onze kamers grenzen aan de kamers van de tienermoeders. Hierdoor horen we continu huilende baby's, daarnaast is mijn bed keihard. (Het is een bed-bank waardoor ik in een gleuf lig). Het laken wat ik kreeg is niet groot genoeg voor het bed waardoor mijn voeten een vies oranje ondergrondje raken. Dat ondergrondje is dus de bank zelf waar mijn armen ook nog eens op rusten omdat ik vaak met mij armen onder mijn kussen lig te maffen. Met klap op de vuurpijl zit er in het laken een aantal bloedvlekjes waarvan ik niet wil weten hoe die daar in zijn gekomen. Hahah Ik hou op met zeuren..we hebben het hier eigenlijk heel goed!
Mijn verhaal wordt erg lang, ga even verder spelen met de kids. Hopelijk kan ik over een paar dagen foto's plaatsen.

Heeeeeeeeeeeeel veel liefs en heel veel knuffels van mij! (en de kids ;)).

xxx

ps: Spelfouten onder foorbehout :P

  • 29 Januari 2007 - 14:05

    Martine:

    Gaaf dat jullie het al naar je zin hebben daar!! Hou alles in de gaten op jullie sites. Groetjes daar.
    Kus Martine

  • 29 Januari 2007 - 14:47

    Linde:

    Heejj meis..
    super dat jullie zo fijn zijn verwelkomd. Heel veel plezier nog, en ik blijf je volgen. Nu ik nog (pff nog 3 daagjes):)
    Nou geniet ervan
    kus lin

  • 29 Januari 2007 - 15:36

    Tjettje:

    He lieve violet,

    Wat een verhaal he! echt super leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn en heel erg blij zijn met jullie komst. Je weet in ieder geval waarvoor je het doet!

    Ben benieuwd naar je vervolg verhalen. En hoop dat je snel wat opknapt. Het is niet erg prettig om zo te werken natuurlijk.

    hier gaat alles z'n gangetje. Op het werk is het topdrukte. Moet ieder avond overwerken, maar ja.. mag niet klagen he!

    Meis, ik hoop snel weer van je te horen!

    Doei doei!

    Dikke tut ut Menaam

  • 29 Januari 2007 - 15:56

    Ab Kieft:

    nou Moedertje Theresa veel liefs voor jou en de kinderen en neem maar een hoestdrankje of s avonds een beetje wodka

  • 29 Januari 2007 - 17:46

    Lisanne:

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en het daar goed hebben!!
    Klint idd ook wel ontroerend als die kinderen zo op je afstormen en met je willen knuffelen!!

    Beterschap en veel plezier!

    Liefs Lies

  • 29 Januari 2007 - 18:22

    Margriet:

    Viotje!!
    Goed om te horen dat jullie aankomst goed was! Ik wens je nog heel veel plezier! Morgen gaat het voor Sarah en mij gebeuren! Spannend!! Meis nog een hele fijne tijd en de groetjes aan de rest!!!
    Kus

  • 29 Januari 2007 - 19:10

    Jim:

    Vio!!!!

    Je hebt aangekomen, gelukkig maar..Leuk om je eerste ervaringen te lezen..Hopelijk word je al snel weer helemaal beter..Ga proberen je site te volgen vanuit bolivia!!

    Liefs Jim

  • 29 Januari 2007 - 21:45

    Anti Hyves+broertje:

    Ola Vio, com esta? Oh nee dat is Spaans. Goed om te lezen dat je je plek in Polska al hebt gevonden. Komt dat door al dat geknuffel? Het was ons eigenlijk een b'tje ontgaan dat je al zo snel wegging. Toch jammer dat je je eigen afscheidsfeestje hebt gemist vanavond. Het was best gezellig, alleen al die vrienden en vriendinnen van je maken er altijd een behoorlijke bende van! Als je last van heimwee krijgt dan neem je gewoon zo'n kit in bed als knuffel. Hier in Zwolle, Houten, Groningen gaat het ook goud. Beloof je me wel dat je niet stiekem een aantal kinderen meeneemt?! En let een b'tje op de d's en t's wil je. Kids is toch echt met een t :P.

    Kennen ze ook Valentijnsdag daar in Polen? Maak je spreekwoordelijke borst dan maar nat!

    Have a lot of fun en keep it real!

    Dikke knuffel en vette beterschap!

  • 30 Januari 2007 - 09:00

    Sytske:

    Heeeej vriendinnetje

    Gaaf dat je zoveel aandacht krijgt van al die koters...super man. Dat geeft denk ik wel energie. Ook mooi dat alles in orde is enzo...op een paar bloedvlekken na dan....maar ik hoorde dat je daar erv...uuuh laat maar..hahaa. Sterkte daar en pas op jezelf! Kus van Sytske

  • 30 Januari 2007 - 09:02

    ....................:

    Ik vraag me af of dat bericht wel van Jan-Willem is...? Ik zou nog maar ff goed kijken naar de tijden die boven de voorgaande berichtjes staan...snappie...xxx

  • 30 Januari 2007 - 09:57

    Jaeger:

    hee vio!

    wat leuk dat je me ook in je mailinglijst hebt opgenomen! (spontaan ook, heb er maar 3x om hoeven zeuren;) voel me nu al haast een echte vrind.

    zo te lezen heb je al een boel indrukken opgedaan zeg! tof. JW liep laatst ook al zo te klagen dat ie de hele nacht in de gleuf had gelegen. ik snapte niet wat ie bedoelde. he, leuke tijd gewenst en ik lees je avonturen!

    xxx jaeger

  • 30 Januari 2007 - 11:00

    Anna:

    Hiiiii Vi!!!

    Wat mooi dat je goed bent aangekomen.Gelukkig kun je daar mooi op internet.. Kunnen de thuisblijver ook een beetje mee genieten. Hier in NL alles ok. Afgelopen weekend lekker wezen stappen en shoppen in A'dam bij Karen. Komend weekend weer naar mijn lover. Gaan we naar Ajax - Feyenoord... Jahaaa, ik wordt nog eens een voetbal liefhebber, haha... Nou meis heel veel succes en plezier daar. Dit wordt echt een fantastische ervaring voor je denk ik... Geniet er lekker van, voor je het weet zit je weer in ons eigen kikker landje. Over vier weken ben ik heel dicht bij je... Lekker snowboarden.

    Dikke kuzzzzzz An

  • 30 Januari 2007 - 11:22

    Kris:

    he zusje leuk dat ik wat van je hoor en het doet mij goed dat jij het zo naar je zin hebt daaro groetjes kris

  • 30 Januari 2007 - 16:56

    Tina:

    Hey lieve Vio!
    Wat leuk om al zo'n verhaal te lezen. Ben blij voor jullie dat het goed is gegaan. Hoop ook dat je je snel wat beter voelt!
    We houden contact!! :)

    Kus Tina

  • 30 Januari 2007 - 21:54

    Fiona:

    Hé Vio! Ben blij dat je eerste dagen goed zijn verlopen. Ik wens je veel succes toe de komende weken, het werk zal wel heel anders zijn dan bij de anwb..;) Hopelijk ben je gauw weer helemaal fit en ik zal je website in de gaten houden hoor! Groetjes!

  • 30 Januari 2007 - 22:08

    Fiona:

    Hé Vio! Ben blij dat je eerste dagen goed zijn verlopen. Ik wens je veel succes toe de komende weken, het werk zal wel heel anders zijn dan bij de anwb..;) Hopelijk ben je gauw weer helemaal fit en ik zal je website in de gaten houden hoor! Groetjes!

  • 30 Januari 2007 - 23:59

    Daan:

    Ik wist niet dat je weg ging, ik blijf je verhalen volgen. Daan

  • 31 Januari 2007 - 09:14

    KAREL:

    ik mis je:,(

  • 31 Januari 2007 - 18:05

    Harry:

    Bedankt voor het schaatje met lekkkere poeder dat je voor me hebt klaargezet ;) !

    Harry

  • 03 Februari 2007 - 17:44

    ............:

    jammer dat je je naam dan niet goed kunt schrijven..!

  • 04 Februari 2007 - 11:13

    Mariëlle:

    Hey Violetje!!

    Ik had er geen idee van dat je aan deze reis zou beginnen, het klink in elk geval heel erg 'Violet'.

    Ik hoop dat je snel weer bijkomt van dat gehoest en ik wens je heel veel succes met de rest van je reis!De kinderen zullen jullie in elk geval niet snel vergeten!

    Als je weer terug bent spreken we even wat af en ga je me alles vertellen!!

    Dikke Kus,

    Mariëlle

  • 05 Februari 2007 - 06:43

    Yvette:

    Hee Violet!!

    Hier eindelijk de eerste reactie van mij (schaam me diep) Leuk om je verhaal te lezen!! Ik hoop dat je je alweer wat fitter voelt zodat je de kindertjes helemaal kan verwennen met knuffeltjes en je met ze kan spelen! Hier gaat verder alles prima, ga deze week naar Arie & Sylvester en al bijna naar Mexiiico!!!
    X Yvet

  • 05 Februari 2007 - 10:13

    Margreet:

    Hey Violette!!

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet van je tijd daar, want je eerste weekje is al weer om!!
    Hoorde van mijn broer dat je hoesten al weer een stuk beter was, gelukkig maar!!

    Veel succes en tot over een paar weekjes!
    Groetjes van mij en mijn Menno-man!!

    Margreet

  • 06 Februari 2007 - 10:50

    Marin:

    heej vio
    fijn dat je goed bent aangekomen!!!
    ik ga je avonturen zeker volgen
    mare er loopt hier elke een vreemde kerel (die zegt dat hij jou vriend is) rond de post ophalen jaja...

    heel veel liefs van de cumpus mensen
    en van marin in het bijzonder kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Polen

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Toch niet laatste bericht...

16 Maart 2007

Holandia!

07 Maart 2007

Snel, paar punten, vlug

02 Maart 2007

Zhen dobry! (goedemiddag)

27 Februari 2007

Een uit de hand gelopen grap!
Violette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 40850

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Brazilie

27 Januari 2007 - 15 Maart 2007

Polen

Landen bezocht: