Brazil! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Violette Kieft - WaarBenJij.nu Brazil! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Violette Kieft - WaarBenJij.nu

Brazil!

Blijf op de hoogte en volg Violette

29 Oktober 2012 | Nederland, Gouda

Bom dia!

Zaterdag ben ik veilig geland in Rio! Alles liep gesmeerd en ontzettend luxe dat ik gelijk werd opgehaald van het vliegveld door John en zoontje Leonardo van 3 jaar (die trouwens om op te vreten is). De vlucht viel mij overigens ontzettend mee. Op schiphol had ik nog een tijdschrift gekocht maar die heb ik niet eens gelezen! Kun je nagaan... Ik heb 2 filmpjes gekeken (4 a 5 uur), 2 cd geluisterd (2 uur) en wat ik de overige 6 uur heb gedaan weet ik eigenlijk niet meer. Slechts 20 minuten geslapen.
Na het ophalen maakte John van de gelegenheid gebruik door langs Copacobana (en hoe de rest heet weet ik niet meer haha) te rijden. Ik zat in een soort van roes maar was niet moe. Als je door zo´n wereldstad rijdt krijg je zoveel indrukken te verwerken alsof iemand je een filmpje laat zien en je niet beseft dat je daadwerkelijk in de auto zit.
Daarbij hoorde ik het liedje van Tracy Chapman -fast car in de auto wat me ineens aan de crematie van Kage deed denken. Kage is een paar jaar geleden op 21 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstilstand. Een neefje van de andere kant van de familie. Kage kende ik niet goed, we hebben veel neven en nichten in totaal. Maar die crematie heeft ontzettend veen indruk op mij gemaakt. Ik realiseerde mij toen dat het leven in 1 keer afgelopen kan zijn. Daarbij werd tijdens de plechtigheid foto´s getoond van een reis van hem en zijn vriendin in Australie. Na die dag had ik me voorgenomen om een reis naar het buitenland te plannen, dit omdat ik dit simpelweg graag een keer wilde ervaren. Enfin of het toeval was of niet, toen ik dat liedje weer hoorde werd alleen maar bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Misschien een beetje apart om dit persé in mijn verhaal te verwerken terwijl ik inmiddels circa 10 mooie mensen heb ontmoet, allerlei andere indrukken heb opgedaan en nog zoveel wil vertellen. Misschien dat ik graag ook andere mensen wil duidelijk maken dat het belangrijk is om je hart te volgen? Ja dat denk ik :)

Maar goed aangekomen in het appartement in Rio gaf ik Leonardo de playmobile in de vorm van Sinterklaas en Zwarte Piet. Sinterklaas was volgens hem de kerstman en zwarte piet kreeg de mijter op zijn hoofd :)John was blij met een kilo pepernoten. En ik was heel blij met dat John de volgende ochtend ook mij ook weer naar het vliegveld bracht voor de binnenlandse vlucht.
Die volgende ochtend werd mijn angst voor spinnen trouwens op de proef gesteld. Ze hebben 2 katten en de zwarte kat kwam met iets groots en zwarts en poten in zijn bekken de slaapkamer binnen wandelen. Ik dacht: oh my god, begint dat gedonder met die spinnen nu al? De kat liep de gang weer op en liet de spin vallen en gaf een tikje met haar poot. Omdat iedereen het zo stoer vind dat ik deze reis maak, leek het mij ook wel zo stoer om de spin van dichtbij te bekijken. Bij nader inzien........bleek de spin van PLASTIC! Speelgoed van Leonardo :)

Aangkomen in Maceio werd ik opgehaald door het gastgezin, altans dat was de afspraak. Ik zag niemand met een bordje met mijn naam. Gek genoeg bleef ik heel rustig. Maar toen iedereen opgehaald leek te zijn behalve ik, leek het mij verstandig om actie te ondernemen. (Dit was circa een half uur later). Eerst vroeg ik aan 5 verschillende vrouwen of hun naam Maria was. Achteraf was de kans groot dat ze alle 5 ja hadden gezegd. Ik werd vriendelijk geholpen door personeel en heb een taxi naar het gastgezin genomen. Ik ben daar veilig aangekomen....Maar kan dit verhaal niet afmaken want ik heb een belangrijk afspraak. Ik ga met 3 dames (2 uit Colombia en 1 uit Duitsland) naar het strand!

Daaaaaaag! Dikke zoen!


  • 29 Oktober 2012 - 19:15

    Jaeger:

    Geweldig verhaal Vio! Goed om te horen dat het zo lekker gaat daar. Heb je al de Lambada gedanst?

  • 29 Oktober 2012 - 19:23

    Wendy:

    Zo viooltje. Leuk man en wat stoer vd spin. En even vd hak op de tak toeval bestaat niet dus ik geloof ook dat dat liedje geen toeval was. En lachen wat Leonardo's vd playmobiel vond fijn dat je John gelukkig hebt kunne maken met pepernoten het zijn de kleine dingen die het doen. Oha copacobana dus lekker daar ga je nog wel even heen in januarie,heerlijk naar het strand, lekker genieten.

  • 29 Oktober 2012 - 19:31

    Anna:

    Top om zo snel al wat van je te lezen... Waarschijnlijk weet ik de komende maanden nog beter wat je allemaal doet dan normaal! :)
    Heel stoer dat je zelf bij je gastgezin bent aangekomen! TOPPER!

    X An

  • 29 Oktober 2012 - 19:33

    Bea:

    Hé Viootje,
    Leuk om je zo te volgen en fijn dat het tot nu goed gaat !! En................... het moet zo zijn dat jij daar bent !! En blijf schrijven, ik ontdek hier nog een talent van je !! Ga door, geniet en beleef. Liefs mij

  • 29 Oktober 2012 - 19:33

    Bea:

    Hé Viootje,
    Leuk om je zo te volgen en fijn dat het tot nu goed gaat !! En................... het moet zo zijn dat jij daar bent !! En blijf schrijven, ik ontdek hier nog een talent van je !! Ga door, geniet en beleef. Liefs mij

  • 29 Oktober 2012 - 19:33

    Bea:

    Hé Viootje,
    Leuk om je zo te volgen en fijn dat het tot nu goed gaat !! En................... het moet zo zijn dat jij daar bent !! En blijf schrijven, ik ontdek hier nog een talent van je !! Ga door, geniet en beleef. Liefs mij

  • 29 Oktober 2012 - 19:47

    Yvette:

    Wauw! Super geschreven! Geniet ervan meid (das aan jou wel besteeds volgens mij ;-)) en veel succes met de taal leren! Hopelijk heb je alsnog een warm welkom van je gastgezin gehad. Dikke kusss!

  • 29 Oktober 2012 - 20:11

    Mathilda:

    Je hebt het nu al naar je zin geloof ik. Geniet ervan ;-)

  • 29 Oktober 2012 - 20:11

    Mathilda:

    Je hebt het nu al naar je zin geloof ik. Geniet ervan ;-)

  • 29 Oktober 2012 - 20:11

    Mathilda:

    Je hebt het nu al naar je zin geloof ik. Geniet ervan ;-)

  • 29 Oktober 2012 - 21:23

    Bea:

    Leuk hé dat sommige mensen hun bericht er héééééél vaak opzetten !!

  • 30 Oktober 2012 - 08:21

    Willie Grendel:

    Hoi lieverd,

    fijn dat alles zo goed gegaan is. En tegen de tijd dat je terug bent is je angst voor spinnen vast over ha ha.
    Geniet van alle indrukken en heel veel succes met de taalcursus.
    dikke knuffel

  • 30 Oktober 2012 - 22:48

    Jennifer:

    Oeh, je bent er!
    Vetttt!

    Gek hè maar omdat we Polen samen hebben gedaan en terug zijn geweest en het vaker over deze plannen (van reizen/vrijwilligerswerk/taal leren) hebben gehad voelt het alsof het ook een beetje mijn reis is haha. Vind het daarom heel leuk dat ik je hier kan lezen!
    Veel plezier en ben heeeeel benieuwd!

  • 05 November 2012 - 18:25

    Nyncke:

    Super dat je het naar je zin hebt & het is geen toeval dat je dat nummer hoorde.
    Dat is zijn manier om te laten weten dat je de juiste keuze hent gemaamt om deze reis te maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gouda

Violette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 40825

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Brazilie

27 Januari 2007 - 15 Maart 2007

Polen

Landen bezocht: